Szkolenia

A A A

System zarządzania przez cele

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Celem szkolenia jest trening umiejętności prowadzenia rozmów z podwładnymi, wyznaczanie im celów i umiejętność skłonienia do ich realizacji. Uczestnicy poznają metody efektywnego planowania strategicznego i operacyjnego.

Poznają narzędzia kontroli realizacji celów oraz oceny zarządzania i pracy podległego personelu.

Korzyści dla organizacji:

  • Jak realizować strategię zarządzania poprzez cele w organizacji.
  • Jak ustalać cele w różnej perspektywie.
  • Jak operacjonalizować cele strategiczne.

Korzyści dla uczestnika:

  • Dokonać deploymentu celów w organizacji.
  • Poprawnie zdefiniować cele.
  • Zdefiniować cele wynikające z różnych ról zawodowych.

Adresaci szkolenia:

  • Kadra menedżerska.
  • Kadra kierownicza średniego i wyższego szczebla.
  • Właściciele firm i przedsiębiorstw.

Metodyka szkolenia:

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

  • Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  • Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
  • Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 2 DNI

DZIEŃ I

Prezentacja trenera i uczestników szkolenia.

  1. Wprowadzenie do zarządzania przez cele i wyniki.
    • Skuteczność - zdolność wnętrza organizacji do realizacji ambitnych celów.
    • Rozpoznanie "dołka" - kiedy wyznaczyć nowy cel.
    • Coaching – kluczowy element wsparcia do osiągania celów.
    • Potencjalne znaczenie systemu zarządzania przez cele (ZPC).
  2. System zarządzania przez cele, jako gwarancja realizacji strategii przedsiębiorstwa.
    • Czym jest koncepcja zarządzania przez cele? 
    • Kluczowe filary prawidłowego wdrożenia i funkcjonowania ZPC.
    • Problemy wewnętrzne, które można rozwiązać wdrażając ZPC.
    • Korzyści i zagrożenia wynikające z partycypacyjnego modelu zarządzania przedsiębiorstwem.
    • System motywacji finansowej i pozafinansowej w powiązaniu z systemem ZPC.
  3. Proces wdrożenia systemu zarządzania przez cele w przedsiębiorstwie.
    • Etapy wprowadzenia systemu ZPC w przedsiębiorstwie.
    • Wymogi systemu, co do relacji podległości i współpracy.
    • Najlepsze praktyki do zarządzania zmianą w zakresie budowy skutecznego systemu zarządzania przez cele. 
  4. Przygotowanie lidera do zarządzania przez cele.
    • Myślenie zadaniowe i planowanie podporządkowane rezultatom.
    • Określenie obszarów odpowiedzialności.
    • Określenie wkładu w realizację celów.
    • Wybór kluczowych obszarów celów.
    • Określenie i wybór wskaźników oceny działania.
    • Idea systemu opartego na zbilansowaniu rezultatów, procesów i zasobów.
  5. Wyznaczanie celów.
    • Cele ogólne, szczegółowe i zasada SMART.
    • Proces planowania celów i określanie priorytetów.
    • Rolowanie celów przedsiębiorstwa w dół struktury organizacyjnej.
    • Monitorowanie realizacji celów – podejście sytuacyjne.
    • Wynagrodzenie pracownika, jako wynik oceny realizacji celów.

DZIEŃ II

Przegląd zagadnień omówionych w dniu pierwszym.

  1. Przygotowanie zespołu do stosowania ZPC.
    • Rola menadżera w realizacji systemu zarządzania przez cele.
    • Rola pracownika w realizacji systemu zarządzania przez cele.
    • Bariery i błędy przy wdrażaniu zarządzania przez cele - czego się strzec.
    • Kluczowe czynniki sukcesu wdrożenia ZPC
  2. Motywacja i komunikacja zespołu w realizacji celów.
    • Elementy efektywnej motywacji.
    • Komunikacja we współpracy zespołu.
  3. Pomiar i ocena wyników działania zespołu.
    • Kontrola realizacji celów.
    • Rozmowy monitorujące i oceniające.
    • Punkty milowe i odpowiedzialność za wyniki.
  4. Mapa drogowa wdrożenia systemu zarządzania przez cele w przedsiębiorstwie.
    • Stworzenie możliwych wariantów wdrożeń.  koncepcji ZPC przez uczestników warsztatów.
    • Omówienie stworzonych scenariuszy i wybranie wariantu optymalnego. 

Podsumowanie i wnioski końcowe.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem