Szkolenia

A A A

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Nowoczesne zarządzanie zasobami ludzkimi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności bardzo zróżnicowanych. Dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu pracownikami. Szkolenie ma na celu rozwój wiedzy i kluczowych kompetencji z zakresu zarządzania personelem oraz praktycznych umiejętności związanych z wszystkimi procesami zarządzania zasobami ludzkimi. 

Korzyści dla organizacji:

  • Konsultacje i wymiana praktycznych doświadczeń między uczestnikami warsztatów i trenerem.
  • Przekazanie uczestnikom szkolenia w sposób przystępny i uporządkowany wiedzy z zarządzania projektami i komunikacji w zespole. 
  • Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania pracowników.
  • Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań.
  • Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania pracownikami i zespołem. .
  • Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
  • Nabycie umiejętności zapobiegania powstawaniu konfliktów oraz umiejętne rozwiązywanie tych, które już zaistniały.
  • Zdobycie umiejętności utrzymywanie lepszych relacji.
  • Zwiększenie własnej skuteczności we współpracy z innymi.
  • Łatwiejsze osiąganie zamierzonych celów, przy zachowaniu odpowiednich relacji z innymi.
  • Zachęcenie uczestników szkolenia do zastosowania poznanych w trakcie szkolenia technik i narzędzi do realizacji swoich zadań i przedsięwzięć w codziennej pracy.

Korzyści dla uczestnika:

Uczestnicy rozwiną i poszerzą wiedzę na temat nowoczesnego zarządzania zasobami ludzkimi oraz zdobędą praktyczne umiejętności w zakresie planowania, realizacji i ewaluacji procesów dotyczących: rekrutacji i selekcji pracowników, motywowania ich, oceniania oraz rozwoju w samorządzie. Będą również potrafili wybrać i dostosować do swojej organizacji i specyfiki poszczególne metody zarządzania pracownikami.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie w szczególności kierowane jest do:

  • Obecnych i przyszłych kierowników zespołów,
  • Uczestników zespołów realizujących projekty.
  • Osoby pełniące role nadzoru i kontroli pracowników.
  • Menedżerów zaangażowanych w proces wsparcia i nadzoru pracowników.

Metodyka szkolenia:

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

  • Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  • Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
  • Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 2 DNI

  1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
    • Prezentacja trenera.
    • Prezentacja uczestników szkolenia.
    • Omówienie zakresu warsztatów.
  2. PROCES ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI W PRAKTYCE.
    • Podstawowe procesy zarządzania personelem.
    • Główne założenia oraz zasady ZZL w firmie.
    • Cykl zarządzania personelem w organizacji.
  3. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI Z PSYCHOLOGICZNEGO PUNKU WIDZENIA
    • Zaangażowanie pracowników.
    • Dążenie do elastyczności.
    • Praca zespołowa.
    • Źródła potencjalnych konfliktów i sposoby ich rozwiązywania.
  4. REKRUTACJA I SELEKCJA PRACOWNIKÓW.
    • Przygotowanie procesu rekrutacji i selekcji.
    • Budowanie profili kompetencji.
    • Metody naboru, budowanie bazy kandydatów.
    • Metody selekcji pracowników.
    • Rodzaje wywiadów sekcyjnych, stosowane metody.
    • Procedura Assessment Center .
  5. SZTUKA PROWADZENIA WYWIADU SELEKCYJNEGO.
    • Zachowania kandydata i ich interpretacja.
    • Metody skuteczne dla wywiadu.
    • Zadawanie pytań.
    • Błędy w ocenianiu i sposoby ich eliminacji.
  6. MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW.
    • Czym są motywy i samo motywowanie.
    • Rodzaje motywacji u człowieka – podstawy psychologiczne.
    • Czynniki motywujące do pracy.
    • Diagnoza motywacji własnej.
    • Zasady i procedury motywowania niefinansowego.
    • Skuteczna krytyka.
    • Skuteczna pochwała.
    • Rozmowy korygujące zachowania.
    • Najczęściej popełniane błędy w motywowaniu przez przełożonych.
  7. OCENIANIE PRACOWNIKÓW.
    • Cele i rodzaje systemów oceniających.
    • Systemy ocen okresowych.
    • Przeszkody w skutecznym ocenianiu – jak je pokonywać.
    • Metody wykorzystywane w ocenianiu pracowników.
    • Dokumenty wykorzystywane w procedurze oceniania.
    • Rozmowa oceniająca – etapy, zasady jej prowadzenia.
    • Obiektywność oceny, eliminowanie typowych błędów oceny.
    • Ocena 360 stopni – nie tylko dla menedżerów.
  8. ROZWÓJ I SZKOLENIA PRACOWNIKÓW. 
    • Projektowanie działań szkoleniowych.
    • Analiza potrzeb szkoleniowych – metody
    • Wybór firmy szkoleniowej – analiza czynników decydujących
    • Prowadzenie szkolenia, stosowane metody techniki
    • Ocena efektywności szkoleń:
    • Stosowane metody i ich efektywność,
    • Etapy ewaluacji – poziomy zaawansowania
  9. USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW DZIAŁAŃ. 
    • Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
    • Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
    • Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
    • Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
    • Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić.
  10. EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA  - OSIĄGANIE REZULTATÓW PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU ZASOBÓW.
    • Cztery generacje zarządzania czasem. 
    • Złota zasada Pareto -  koncentracja na esencji, moc kasowania i potęga upraszczania.
    • 5 kroków do sukcesu i wzrostu motywacji. 
    • Prawo Parkinsona – magia terminów zwiększających efektywność.
    • Prawo Hofstadtera – uważaj co robisz, bo będziesz to robił dłużej, niż myślisz.
    • Lenistwo bycia zajętym – jak bycie zajętym, wydajność i produktywność różnią się od siebie.
  11. SKUTECZNE PLANOWANIE DZIAŁAŃ A ZARZĄDZANIE CZASEM. 
    • Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
    • Dobra organizacja dnia – czynniki sukcesu zawodowego.
    • Najlepsze praktyki w planowaniu działań. 
    • Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań.
  12. AUTOMOTYWACJA. 
    • Strategie motywacji a skuteczność.
    • Sposoby zwiększania automotywacji w najtrudniejszych momentach.
    • Sposoby wzmacniania poczucia własnej wartości i budowanie pewności siebie w kontaktach z innymi.
  13. SZTUKA PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI.
    • Przypomnienie priorytetów zadań.
    • Skuteczne delegowanie zadań. 
    • Zasada ABC. 
    • Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym.
  14. ORGANIZACJA CZASU A WSPÓŁPRACA I BUDOWANIE RELACJI Z PRACOWNIKAMI.  
    • Asertywność, droga do oszczędności czasu.
    • Jasna i rzeczowa komunikacja z ludźmi.
    • Planowanie i prowadzenie udanych spotkań, czyli osiąganie celu bez straty czasu.
  15. ROLA LIDERA I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
    • Przywództwo i kierowanie.
    • Definiowanie przywództwa.
    • Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem. 
    • 8 kroków do przywództwa. 
    • Cechy i rola lidera w zespole i organizacji.
    • Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb  rozwojowych.
    • Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
  16. STYLE PRZYWÓDZTWA I ICH WYKORZYSTANIE W ORGANIZACJI.
    • Jaki jest mój styl przywództwa?
    • Moja droga rozwoju menedżerskiego.
    • Moja rola, jako członka zespołu projektowego.
    • Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
  17. POSTAWY MOTYWUJĄCE WSPÓŁPRACOWNIKÓW. 
    • Zachowania lidera sytuacyjnego.
    • Wywieranie wpływu bez formalnej władzy. 
    • Wizja i kierunki oddziaływań lidera.
  18. SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE.
    • Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
    • Opanowanie sztuki przekonywania.
    • Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
    • Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać?
  19. PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem