Szkolenia

A A A

Komunikacja wewnętrzna team building

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Celem zaprojektowanych dla Państwa warsztatów jest zdobycie nowych umiejętności w zakresie treningu umiejętności współpracy w zespole, budowania zespołu, skutecznej organizacji pracy zespołu, prezentacji uwarunkowań skutecznej współpracy, treningu umiejętności komunikowania się zarówno w kontaktach wewnętrznych jak i  zewnętrznych, konstruktywnego przezwyciężania sytuacji trudnych i konfliktowych, metod grupowego rozwiązywania problemów.

Nowoczesne zarządzanie zespołami pracowniczymi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności, dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu pracownikami, a w efekcie wzrost wydajności w realizacji celów stawianych przez organizacje.

Szkolenie nastawione jest na zdobycie praktycznych umiejętności budowania zespołu i poznania sposobów kreowania atmosfery efektywnej współpracy w zespole ze szczególnym uwzględnieniem aspektów komunikacji wewnętrznej. Nasi trenerzy podkreślają, że umiejętność budowania zespołu opartego na wzajemnej współpracy jego członków jest podstawą skutecznego realizowania wyznaczonych zadań.

Korzyści dla organizacji:

  • Wykorzystanie w pełni potencjału pracowników.
  • Zwiększenie wydajności zespołów.
  • Podniesienie zaangażowania pracowników w realizację celów zespołowych.

Korzyści dla uczestnika:

  • W jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju w obszarze komunikacji.
  • Poznają korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania organizacją.
  • Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego.
  • W jaki sposób zjednać sobie współpracowników.
  • Dowiedzą się dlaczego własne rozwiązania i decyzje choć słuszne, okazują się często nieskuteczne.
  • Poznają skuteczne sposoby motywowania pracowników i rozwiązywania konfliktów
  • Dowiedzą się czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać.
  • Zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań.
  • Poznają sposoby działania najlepszych zespołów.

Adresaci szkolenia:

Pracownicy małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Członkowi zespołów i grup projektowych.

Metodyka szkolenia:

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

  • Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  • Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.
  • Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 2 DNI

  1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW. 
    • Prezentacja trenera i uczestników warsztatów.
    • Omówienie głównych elementów warsztatów.
    • Oczekiwania uczestników co do szkolenia.
    • Definiowanie wspólnych celów i dodatkowych problemów zgłoszonych przez uczestników szkolenia.
  2. CO TO JEST ZESPÓŁ?
    • Jednostka, a zespół.
    • Czy grupa jednostek jest zespołem?
  3. KLUCZOWE ZAGADNIENIA ZWIĄZANE Z BUDOWANIEM ZESPOŁU.
    • Planowanie kadr w firmie,
    • Wyznaczanie celów i ich egzekwowanie.
    • Budowanie zespołów wysokiej skuteczności, wykorzystanie ról zespołowych.
    • Motywowanie i ocenianie podwładnych.
  4. KOMUNIKACJA W ZARZĄDZANIU ZESPOŁEM.
    • Czym jest komunikacja w organizacji?
    • Charakterystyka menedżera i określenie własnych predyspozycji kierowniczych uczestników.
    • Główne style kierowania i funkcje kierownicze, typy i rodzaje przywództwa.
    • Kompetencje i wyzwania skutecznego menedżera w XXI wieku.
    • Komunikowanie się lidera z zespołem.
    • Przegląd błędów komunikacyjnych w organizacji.
  5. KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE DO OSIĄGANIA CELU ZESPOŁU.
    • Analiza transakcyjna w komunikacji.
    • Zasady udzielania informacji zwrotnej.
    • Płaszczyzny komunikatu: logiczna i emocjonalna, płaszczyzna apelowa, płaszczyzna ujawniania siebie, płaszczyzna rzeczowa i płaszczyzna relacji
    • Aktywne słuchanie.
    • Komunikacja jawna i ukryta.
  6. FAZY ROZWOJU ZESPOŁU.
    • Role zespołowe.
    • Faza orientacji i zależności.
    • Faza konfliktu i buntu.
    • Faza spójności i współpracy w grupie.
    • Faza celowej i świadomej aktywności grupy.
    • Faza końcowa.
  7. ZASADY FUNKCJONOWANIA ZESPOŁU. 
    • Zasady efektywnego funkcjonowania zespołu.
    • Czynniki ułatwiające i utrudniające pracę w zespole.
    • Działania, które podnoszą skuteczność zespołu.
    • Struktura zespołu.
    • Relacje między członkami zespołu.
  8. Jak zbudować efektywny zespół? – czyli kompendium wiedzy dla menedżera.
    • Wspólna wizja i cele
    • Kiedy grupa staje się zespołem?
    • Cechy efektywnego zespołu
    • Role w zespole
    • Rodzaje zachowań w zespole
    • Czynniki decydujące o sukcesie zespołu?
  9. USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW DZIAŁAŃ. 
    • Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
    • Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
    • Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
    • Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
    • Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić.
  10. EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA  - OSIĄGANIE REZULTATÓW PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU ZASOBÓW.
    • Cztery generacje zarządzania czasem. 
    • Złota zasada Pareto -  koncentracja na esencji, moc kasowania i potęga upraszczania.
    • 5 kroków do sukcesu i wzrostu motywacji. 
    • Prawo Parkinsona – magia terminów zwiększających efektywność.
    • Prawo Hofstadtera – uważaj co robisz, bo będziesz to robił dłużej, niż myślisz.
    • Lenistwo bycia zajętym – jak bycie zajętym, wydajność i produktywność różnią się od siebie.
  11. METODY BUDOWANIA AUTORYTETU.
    • Podstawowe czynniki budujące autorytet.
    • Autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.
    • Co decyduje o tym że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?
    • Wskażemy na konkretne kryteria, którymi kierują się pracownicy w dokonywaniu ocen i postaw kierowniczych.
  12. KONFLIKT.
    • Natura, rozwój, dynamika konfliktów.
    • Rodzaje konfliktów.
    • Rozpoznawanie przyczyny konfliktów.
    • Konsekwencje konfliktów
    •  Komunikowanie się w konflikcie – dynamika, metody doprowadzania do zmiany, zniekształcenia komunikacji, rozwiązywanie sporu.
  13. METODY ZARZĄDZANIA KONFLIKTEM.
    • Stymulowanie,
    • Ograniczenie,
    • Rozwiązywanie,
    • Negocjacje,
    • Mediacja
  14. ZASTOSOWANIE ANALIZY TRANSAKCYJNEJ DLA RADZENIA SOBIE Z SYTUACJAMI KONFLIKTOWYMI.
    • Sterowanie relacją poprzez tworzenie komunikatów typu dorosły – dorosły.
    • Budowanie komplementarnych relacji między stronami w konflikcie.
    • Rozpoznawanie i demaskowanie gier oraz manipulacji.
  15. IDENTYFIKACJA I PRZEŁAMYWANIE BARIER W SPRAWNYM KOMUNIKOWANIU SIĘ.
    • Diagnoza impasów w pracy zespołu nastawionego na realizację zadania
    • Strategie w pokonywaniu impasów i prowadzenia zespołu do celu
    • Wykorzystanie pozytywnej siły konfliktów
    • Bariery w komunikacji interpersonalnej (przekonania, nawyki, oczekiwania, dostosowanie do powszechnych norm)
    • Identyfikacja barier jako pierwszy krok na drodze ich pozytywnego wykorzystywania
    • Formułowanie nowych strategii komunikowania się
  16. SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE. 
    • Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
    • Opanowanie sztuki przekonywania.
    • Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
    • Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać.
  17. SZTUKA PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI.
    • Przypomnienie priorytetów zadań.
    • Skuteczne delegowanie zadań. 
    • Zasada ABC. 
    • Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym.
  18. ORGANIZACJA CZASU A WSPÓŁPRACA I BUDOWANIE RELACJI Z PRACOWNIKAMI.  
    • Asertywność, droga do oszczędności czasu.
    • Jasna i rzeczowa komunikacja z ludźmi.
    • Planowanie i prowadzenie udanych spotkań, czyli osiąganie celu bez straty czasu.
  19. ROLA LIDERA I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
    • Przywództwo i kierowanie.
    • Definiowanie przywództwa.
    • Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem. 
    • 8 kroków do przywództwa. 
    • Cechy i rola lidera w zespole i organizacji.
    • Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb  rozwojowych.
    • Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
  20. STYLE PRZYWÓDZTWA I ICH WYKORZYSTANIE W ORGANIZACJI.
    • Jaki jest mój styl przywództwa?
    • Moja droga rozwoju menedżerskiego.
    • Moja rola, jako członka zespołu projektowego.
    • Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
  21. KOMUNIKACJA MOTYWUJĄCA.
    • Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawa budowania relacji Przełożony – Pracownik.
    • Konstruktywna krytyka.
    • Rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami.
    • Rozmowy korygujące zachowania, stopniowanie reakcji.
  22. COACHING ZESPOŁU – NARZĘDZIA WSPARCIA DLA KIEROWNIKA. 
    • Podstawowe zasady budowania zespołu – recepta czy konieczność?
    • Zdrowy Coaching – czyli jak zwiększyć motywację do działania.
    • Zasady ustalania priorytetów i wyznaczania celów krótko i długoterminowych.
    • Postępowanie lidera w sytuacjach kryzysowych – metodyka postępowania.

PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem