Szkolenia

A A A

Skuteczne zarządzanie komunikacja

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Komunikujemy się by przekazać informacje, kluczowe zagadnienia biznesowe, motywować, wspierać lub negocjować najkorzystniejsze warunki. Niezależnie od celu i aktualnych potrzeb rozmówcy, skuteczne komunikowanie jest podstawą relacji międzyludzkich. Takie elementy jak słuchanie, konstruktywne prowadzenie dyskusji, asertywne wyrażanie własnego zdania to umiejętności konieczne, by kontaktować się z innymi i odnosić sukcesy w życiu osobistym i zawodowym.  

Nasze szkolenie to idealny sposób na doskonalenie własnych umiejętności na każdym z etapów komunikacji tak, by budowanie relacji między pracownikami było łatwiejsze, a praca była wykonywana zgodnie z oczekiwaniami menedżerów i interesami organizacji.

Korzyści dla organizacji:

  • Doskonalenie kompetencji pracowników w zakresie wykorzystania właściwych technik i narzędzi komunikacji.
  • Nabycie umiejętności diagnozowania systemu komunikacyjnego.
  • Wykorzystywania odpowiedniego stylu komunikacyjnego do etapu rozwoju pracownika. 
  • Umiejętności budowania systemu komunikacji zgodnego z kulturą organizacyjną przedsiębiorstwa.
  • Zarządzania informacją zwrotną.
  • Umiejętności radzenia sobie z konfliktami i problemami w organizacji biznesowej.
  • Oceny skuteczności zarządzania komunikacją.

Korzyści dla uczestnika:

Szkolenie zostało przygotowane w taki sposób, aby pomóc swobodnie komunikować się z innymi, efektywnie pracować w zespole oraz osiągać założone cele. Pokazujemy to, co jest ważne, by informacje, które przekazujemy, rzeczywiście trafiały do odbiorcy. Wskazujemy na główne błędy i bariery komunikacyjne, uczymy świadomego podejścia zespołu do rozwiązywania konfliktów i problemów. Przedstawiamy skuteczne techniki pozwalające dopasować się do potrzeb rozmówcy i jego sposobu postrzegania danych zagadnień biznesowych. Całość szkolenia skomponowana jest tak, by uczestnicy zdobywali wiedzę podczas praktycznych ćwiczeń w trakcie symulacji i gier grupowych.

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane do każdego pracownika organizacji biznesowej, kto spotyka się z ludźmi, jest wystawiony na ich wpływ i wpływa na innych oraz do uczestników wszelkich zespołów projektowych, sprzedażowych i innych tworzonych w ramach organizacji biznesowej lub wokół niej.

Metodyka szkolenia:

Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy  z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania. Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

  • Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  • Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ

  1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
    • Powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się.
    • Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników.
    • Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia
  2. Proces komunikacji – czy jest skuteczny? 
    • Przekształcanie się informacji – ćwiczenie „głuchy telefon”.
    • Model zadaniowy, zespołowy i jednostkowy – czyli jak zarządzać komunikacją w zespole?
    • Jak odróżnić menedżera ery wiedzy od menedżera z przeszłości?
    • Podstawowe działania, które umożliwią zwiększyć Twoją efektywność komunikacyjną.
    • Mistrzowskie zarządzanie wydajnością – klucz do przełamywania barier.
  3. MISTRZOWSKIE KONTAKTY BEZPOŚREDNIE – KOMUNIKACJA WERBALNA I NIEWERBALNA.
    • Nauka słuchania – jak słuchać, by usłyszeć?
    • Podstawowe pytania, aby udoskonalić swój sposób porozumiewania się.
    • Komunikacja werbalna i niewerbalna – główne zasady i możliwości osiągania ponadprzeciętnych wyników w zespole.  
  4. USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW DZIAŁAŃ. 
    • Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
    • Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
    • Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
    • Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
  5. ROLA LIDERA PROJEKTU I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
    • Definiowanie przywództwa.
    • Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem. 
    • 8 kroków do przywództwa. 
    • Cechy i rola lidera w zespole projektowym.
    • Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb  rozwojowych.
    • Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
    • Możliwości zwiększania własnego wpływu w relacjach z klientem/ właścicielem projektu/ „wąskimi gardłami”- wykorzystywanie swoich silnych stron (dominacji bądź popularności)
    • Budowanie porozumienia. Jak budować poparcie?
    • Techniki budowania kontaktu - dopasowanie i prowadzenie.
  6. SZTUKA PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI.
    • Przypomnienie priorytetów zadań.
    • Skuteczne delegowanie zadań. 
    • Zasada ABC. 
    • Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym.
  7. SZTUKA PERSWAZJI.
    • Jak skuteczniej rozmawiać z klientami/ dostawcami/ właścicielem projektu?
    • Język pozytywu, język korzyści i ingracjacja.
    • Elementy technik wywierania wpływu ( tzw.„magiczne słowa”).
  8. KOMUNIKOWANIE SIĘ W SYTUACJACH KONFLIKTOWYCH.
    • Przypomnienie wybranych technik asertywnych, jako narzędzi komunikacyjnych przydatnych w sytuacji konfliktowej.
    • Docieranie do interesów osób uwikłanych w konflikt w miejsce poruszanych przez nich kwestii.
    • Umiejętne wyrażanie własnych uczuć.
    • Wyrażanie własnych opinii i przekonań.
  9. STYLE PRZYWÓDZTWA I ICH WYKORZYSTANIE W ORGANIZACJI.
    • Jaki jest mój styl przywództwa?
    • Moja droga rozwoju menedżerskiego.
    • Moja rola, jako członka zespołu projektowego.
    • Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
  10. SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE. 
    • Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
    • Opanowanie sztuki przekonywania.
    • Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
    • Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać w projekcie?
    • Określenie i rozwój grupy do zespołu projektowego
    • Kiedy zespół pracuje efektywnie, jako całość, a kiedy jako grupa robocza?
    • Zasady prowadzenia efektywnych spotkań.
    • Sztuka moderacji - kierownik/ członek zespołu, jako moderator.
  11. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem