Szkolenia

A A A

Negocjacje w biznesie. Warsztaty dla zarządzających

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Podstawowym celem szkolenia jest pogłębienie i utrwalenie wiedzy poprzez ćwiczenia praktyczne dotyczące umiejętności wykorzystania różnych taktyk negocjacyjnych- tak, aby doprowadzić do zbliżenia prezentowanych stanowisk, a wynik negocjacji był zadowalający dla stron biorących udział w rozmowach. Skuteczne negocjacje kończą się sukcesem, jeżeli obie strony są zadowolone z wyniku, które uzyskały.

Ta koncentracja na wyniku negocjacji podczas warsztatów szkoleniowych i aktywnym wykorzystaniu szeregu technik, które prowadzą do oczekiwanego rezultatu są unikalną wartością pozwalającą na rozwiązywaniu rzeczywistych problemów i konfliktów. 

Warsztat szkoleniowy został tak zaprojektowany, aby uczestnicy poprzez aktywne ćwiczenia uzyskali możliwość sprawdzenia zdobytej  wiedzy i w konsekwencji efektywniej wykorzystywali proces negocjacyjny  do osiągnięcia celów biznesowych przedsiębiorstwa.

Korzyści dla organizacji:

  1. Podniesienie kompetencji pracowników w zakresie prowadzenia sprawnego i efektywnego procesu negocjacyjnego,
  2. Zrozumienie charakterystyki procesu negocjacyjnego, technik negocjacyjnych oraz podstaw skutecznej komunikacji międzyludzkiej,
  3. Wskazanie sposobów dalszego rozwoju kompetencji negocjacyjnych osób prowadzących negocjacje w organizacji biznesowej,
  4. Nauczenie pracowników precyzyjnego komunikowania werbalnego i niewerbalnego,
  5. Przekazanie narzędzi umożliwiających zwiększenie efektywności sprzedaży,
  6. Przekazanie narzędzi do prowadzenia skutecznej perswazji,
  7. Wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami szkolenia.

Korzyści dla uczestnika:

  1. Stosować umiejętności negocjacyjne w celu osiągania pożądanych  wyników.
  2. Skutecznie wykorzystywać strategie negocjacyjne.
  3. Wykorzystać umiejętności praktyczne w procesie ratowania zagrożonych negocjacji.
  4. Balansować między stylami negocjacyjnymi w zależności od pozycji partnerów.
  5. Świadomie zarządzać interesami partnerów w celu zbliżenia prezentowanych stanowisk i wypracowaniu kompromisu jako wynik negocjacji.
  6. Jak skutecznie wykorzystywać techniki manipulacyjne do osiągania oczekiwanych rezultatów.

Adresaci szkolenia:

Kadra menadżerska średniego i wyższego szczebla w organizacji biznesowej

Metodyka szkolenia:

Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

  1. Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  2. 2. Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania.

Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 2 DNI

DZIEŃ I

  1. Proces skutecznych negocjacji.
    • Definiowanie własnego stanowiska i obszaru negocjacyjnego.
    • Przygotowanie rzeczowego uzasadnienia (argumentacja) dla przyjętego stanowiska.
    • Ustalenie BATYNY.
    • Zebranie i dogłębna analiza informacji o partnerach.
    • Zebranie i analiza przedmiotu negocjacji.
    • Ustalenie własnych możliwości decyzyjnych.
    • Ustalenie kompetencji decyzyjnych partnera.
    • Ustalenie strategii działania.
    • Aktywne wykorzystanie szeregu technik do osiągnięcia pożądanego rezultatu. 
  2. Fazy Przygotowania do negocjacji.
    • Przygotowanie merytoryczne.
    • Analiza przedmiotu negocjacji.
    • Przygotowanie organizacyjne.
    • Otwarcie negocjacji.
    • Debata. 
    • Negocjacje właściwe.
    • Zamykanie negocjacji.
  3. Trudne sytuacje podczas negocjacji.
    • Impas.
    • Taktyki negocjacyjne
    • Taktyki manipulacyjne.
    • Techniki sytuacyjne. 
  4. Style i strategie negocjacyjne. 
    • Rywalizacja.
    • Dostosowanie się.
    • Unikanie.
    • Kompromis.
    • Współpraca.
  5. Podsumowanie I dnia warsztatów.

DZIEŃ II

  1. Przegląd zagadnień z I dnia warsztatów.
  2. Budowanie relacji z interesariuszami. 
    • Izolacja.
    • Rytuały.
    • Aktywność.
    • Bliskość.
  3. Atmosfera w budowanie relacji. 
    • Konflikty w negocjacjach.
    • Metody wpływania na dobry klimat negocjacji.
    • Wywieranie wpływu – prawa i podstawowe techniki perswazji.
  4. Przygotowania do negocjacji we własnym projekcie. 
    • Poznanie stanowisk i interesów członków zespołu.
    • Prezentacja własnych stanowisk i interesów.
    • Utrzymywanie klimatu dialogu.
    • Wdrożenie efektów debaty.

Podsumowanie I i II dnia warsztatów.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem