Szkolenia

A A A

Kierowanie zespołem pracowniczym

Zobacz najbliższe terminy szkolenia

Opis i cele szkolenia:

Program pozwala nabyć kluczowe umiejętności z zakresu efektywnego i skutecznego przewodzenia i kierowania zespołami pracowniczymi.  Nowoczesne zarządzanie zespołami pracowniczymi to szeroka dziedzina i zbiór praktycznych umiejętności, dlatego umiejętne ich dostosowanie i sprawne wykorzystanie w praktyce gwarantują sukces w zarządzaniu pracownikami. Celami szczegółowymi warsztatu szkoleniowego są m.in.:

  • Doskonalenie umiejętności przekazywania krytyki i pochwały. 
  • Zrozumienie i nauczenie się mechanizmów odpowiedniego motywowania ludzi. 
  • Rozpoznanie kierunku i siły działania motywatorów zewnętrznych. 
  • Nauczenie się zasad odpowiedzialnego delegowania zadań.
  • Ćwiczenie rozmów szczególnie w trudnych sytuacjach.
  • Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem.
  • Nauka rozpoznawania stylu zarządzania w organizacji.
  • Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.

Korzyści dla organizacji:

  • Określenie roli, celów i zadań lidera zespołu.
  • Doskonalenie kompetencji menedżerów w zakresie wykorzystania właściwych technik i narzędzi zarządzania zespołem.
  • Umiejętności radzenia sobie z konfliktami i problemami w zespole.
  • Podejmowanie lepszych decyzji w oparciu o różne warianty rozwiązań problemów.
  • Właściwe definiowanie celów, zadań i ich skutecznie delegowanie.
  • Identyfikowanie nie tylko własnych silnych stron i obszarów do rozwoju, lecz również wpływanie na rozwój komunikacyjny członków swojego zespołu. 
  • Świadome wykorzystanie technik i narzędzi komunikacji niezbędnych do skutecznego zarządzania ludźmi. 
  • Rozwijanie techniki motywowania pracowników w zależności od ich indywidualnych potrzeb.

Korzyści dla uczestnika:

  • W jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju.
  • Poznają korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania organizacją.
  • Uczestnicy będą w stanie wykorzystać skutecznie techniki przywództwa sytuacyjnego.
  • Dowiedzą się dlaczego własne rozwiązania i decyzje choć słuszne, okazują się często nieskuteczne.
  • Poznają skuteczne sposoby motywowania pracowników i rozwiązywania konfliktów
  • Dowiedzą się czym są blokady komunikacyjne i jak je pokonywać.
  • Zrozumieją działanie firmy i zespołu jako systemu wzajemnych oddziaływań.
  • Poznają sposoby działania najlepszych zespołów. 

Adresaci szkolenia:

Szkolenie skierowane do kadry menedżerskiej, jak również do każdego pracownika organizacji biznesowej, kto spotyka się z ludźmi, jest wystawiony na ich wpływ i wpływa na innych oraz do uczestników wszelkich zespołów projektowych, sprzedażowych i innych tworzonych w ramach organizacji biznesowej lub wokół niej.

Metodyka szkolenia:

Projekt warsztatów ma charakter autorski i został opracowany w oparciu o doświadczenia praktyczne trenera, wynikające ze współpracy  z organizacjami przy doskonaleniu ich systemów zarządzania. Zajęcia są prowadzone w formie interaktywnej, z wykorzystaniem następujących metod szkoleniowych:

  • Warsztaty, prezentacje, praca zespołowa, konsultacje indywidualne, burza mózgów, case study, dyskusja nad osiągniętymi wynikami.
  • Uczestnicy mogą liczyć na praktyczny i przystępny komentarz w odniesieniu do prezentowanego materiału, również z perspektywy własnej organizacji i problemów.

Program szkolenia:

CZAS TRWANIA: 1 DZIEŃ

  1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
    • Prezentacja trenera.
    • Prezentacja uczestników szkolenia.
    • Omówienie zakresu warsztatów.
  2. USTALANIE CELU I PRIORYTETÓW DZIAŁAŃ. 
    • Metoda definiowania celów - S.M.A.R.T.
    • Model osiągania celów – wizja, test, elastyczność.
    • Zasady przywództwa sytuacyjnego Blancharda - czyli jak wykorzystać odpowiednio czas na realizację zadań.
    • Horyzonty planowania – klucz do określania priorytetów.
    • Zyskiwanie czasu dzięki kasowaniu negatywnych nawyków – lista rzeczy, których nie należy robić.
  3. EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA  - OSIĄGANIE REZULTATÓW PRZY OPTYMALNYM WYKORZYSTANIU ZASOBÓW. 
    • Cztery generacje zarządzania czasem. 
    • Złota zasada Pareto -  koncentracja na esencji, moc kasowania i potęga upraszczania.
    • 5 kroków do sukcesu i wzrostu motywacji. 
    • Prawo Parkinsona – magia terminów zwiększających efektywność.
    • Prawo Hofstadtera – uważaj co robisz, bo będziesz to robił dłużej, niż myślisz.
    • Lenistwo bycia zajętym – jak bycie zajętym, wydajność i produktywność różnią się od siebie.
  4. METODY BUDOWANIA AUTORYTETU.
    • Podstawowe czynniki budujące autorytet.
    • Autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.
    • Co decyduje o tym że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?
    • Wskażemy na konkretne kryteria, którymi kierują się pracownicy w dokonywaniu ocen i postaw kierowniczych.
  5. SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE. 
    • Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
    • Opanowanie sztuki przekonywania.
    • Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
    • Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać.
  6. SKUTECZNE PLANOWANIE DZIAŁAŃ A ZARZĄDZANIE CZASEM. 
    • Technika ALPEN – o krok bliżej na rzecz doskonałości biznesowej.
    • Dobra organizacja dnia – czynniki sukcesu zawodowego.
    • Najlepsze praktyki w planowaniu działań. 
    • Techniki radzenia sobie ze zmianą priorytetów zadań (macierz Eisenhauera).
  7. SZTUKA PODEJMOWANIA TRAFNYCH DECYZJI.
    • Przypomnienie priorytetów zadań.
    • Skuteczne delegowanie zadań. 
    • Zasada ABC. 
    • Wprowadzanie dyscypliny w życiu codziennym, prywatnym i zawodowym.
  8. ORGANIZACJA CZASU A WSPÓŁPRACA I BUDOWANIE RELACJI Z PRACOWNIKAMI.  
    • Asertywność, droga do oszczędności czasu.
    • Jasna i rzeczowa komunikacja z ludźmi.
    • Planowanie i prowadzenie udanych spotkań, czyli osiąganie celu bez straty czasu.
  9. ROLA LIDERA I PRZYWÓDZTWO – SEKRETY SKUTECZNEGO DZIAŁANA.
    • Przywództwo i kierowanie.
    • Definiowanie przywództwa.
    • Podstawowe różnice miedzy przywództwem i kierowaniem. 
    • 8 kroków do przywództwa. 
    • Cechy i rola lidera w zespole i organizacji.
    • Ocena własnych kompetencji przywódczych oraz potrzeb  rozwojowych.
    • Formułowanie własnej wizji przywódczej i ustalenie najlepszej metody jej urzeczywistnienia.
  10. STYLE PRZYWÓDZTWA I ICH WYKORZYSTANIE W ORGANIZACJI.
    • Jaki jest mój styl przywództwa?
    • Moja droga rozwoju menedżerskiego.
    • Moja rola, jako członka zespołu projektowego.
    • Koncepcja przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
  11. TEORIE MOTYWACJI I ICH PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIA.
    • Dwuczynnikowa teoria Herzberga,
    • Hierarchia potrzeb Maslowa,
    • Teoria D. McClellanda
    • Teorie wzmocnienia i potrzeba osiągnięć.
    • Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna.
    • Model przywództwa sytuacyjnego Blancharda.
  12. KOMUNIKACJA MOTYWUJĄCA.
    • Udzielanie pozytywnej informacji zwrotnej jako podstawa budowania relacji Przełożony – Pracownik.
    • Konstruktywna krytyka.
    • Rozmowy rozwojowe i oceniające z pracownikami.
    • Rozmowy korygujące zachowania, stopniowanie reakcji.
  13. SKUTECZNE MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW PRZY UŻYCIU NARZĘDZI NIEMATERIALNYCH ZASADY SYSTEMÓW MOTYWACYJNYCH.
    • Motywacja wewnętrzna a zewnętrzna wśród pracowników.
    • Kiedy stosować nagrody a kiedy kary.
    • Formowanie efektywnych systemów motywacyjnych.
  14. BŁĘDY MOTYWOWANIA
    • Najpopularniejsze „demotywatory”.
    • Jak nie popełniać błędów innych w tworzeniu sposobów motywowania podwładnych.
    • Jak zarządzać aby nie demotywować podwładnych.
  15. SKUTECZNE KOORDYNOWANIE DZIAŁAŃ W ZESPOLE. 
    • Aspekt wielowymiarowej komunikacji.
    • Opanowanie sztuki przekonywania.
    • Sztuka zadawania właściwych pytań i udzielania precyzyjnych odpowiedzi.
    • Czym jest pozytywna krytyka i jak ją wykorzystywać?
  16. COACHING ZESPOŁU – NARZĘDZIA WSPARCIA DLA KIEROWNIKA. 
    • Podstawowe zasady budowania zespołu – recepta czy konieczność?
    • Zdrowy Coaching – czyli jak zwiększyć motywację do działania.
    • Zasady ustalania priorytetów i wyznaczania celów krótko i długoterminowych.
    • Postępowanie lidera w sytuacjach kryzysowych – metodyka postępowania.
  17. PODSUMOWANIE I WNIOSKI KOŃCOWE.

Poleć znajomemu


Informujemy, iż w celu optymalizacji treści dostępnych w naszym aptece, dostosowania ich do Państwa indywidualnych potrzeb korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies na urządzeniach końcowych użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Dalsze korzystanie z naszego serwisu internetowego, bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej oznacza, iż użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies. Więcej informacji zawartych jest w Polityce prywatności. Rozumiem